Knivbeväpnad man gripen på USÖ
Den polispatrull som beordrades till platsen kunde snabbt identifiera mannen som frigavs efter förhör.
Kniven beslagtogs av patrullen som upprättar en anmälan om brott mot knivlagen.
Den polispatrull som beordrades till platsen kunde snabbt identifiera mannen som frigavs efter förhör.
Kniven beslagtogs av patrullen som upprättar en anmälan om brott mot knivlagen.
Det var vid klockan 10:25 på fredagsförmiddagen som polisen i Örebro fick samtal från en privatperson. Enligt uppgifter skall personen uppgett att denne hört en pågående misshandel i en bostad på Västar Mark.
En polispatrull skickas ut till den aktuella adressen. På plats kan man konstatera att en ung man i 19-årsåldern har misshandlat en ung kvinna i 18-årsåldern. Mannen och kvinnan ska ha relation till varandra.
Den unge mannen greps misstänkt för misshandel och fördes till polishuset för förhör. Under dagen kommer en åklagare att fatta beslut gällande om mannen skall vara fortsatt frihetsberövad eller inte.
Polisen fick också köra den unga kvinnan till USÖ för av skador. Det är i nuläget oklart hur pass allvarliga skador det ska handla om. Det är också oklart vad som var orsaken till misshandeln.
Det var vid klockan 07:25 på måndagsmorgonen som polisen fick larm från USÖ. Enligt uppgifter skall en man uppträtt stökigt och våldsamt mot personal och ordningsvakter.
En polispatrull skickas ut och anländer till platsen. De träffar på en upprörd man i 20-årsåldern som enligt uppgifter blivit arg då denne inte fått ut mediciner som han vill ha. Mannen blev avvisad från USÖ.
Mannen ska i nuläget vara misstänkt för våld mot tjänsteman, hot mot tjänsteman och våldsamt motstånd enligt polisen.
Kvinnan är dement och klädd i brun klänning, brun sjal över huvudet.
Hon är kort till växten.
Hon pratar ingen svenska och hittar inte i Örebro.
Det finns uppgifter om att hon gärna söker sig till skogsområden.
Om du sett kvinnan kontakta polisen på 11414
Räddningstjänsten blir vid klockan 20.43 på söndagskvällen utlarmade till en brand vid Universitetssjukhuset i Örebro. Enligt SOS Alarm så har man fått samtal att det brinner vid entrén till Psykakuten på USÖ.
Enligt uppgifter så har det varit en mindre brand i ett rökrum tillhörande Psykakuten. Personal på avdelningen hade släckt branden innan räddningstjänsten anländer till platsen. Räddningspersonalen hjälper till och ventilerar ut rök från lokalerna.